Saturday, February 23, 2013

kisah satu minggu

minggu ni penuh cabaran....lps satu satu cabarannya...penat sudah nk hadapi tp terpksa hadapi gak..apapun kena tetap rock...p mai p mai kt kl sorg2 mmg membosankan...mesti de jek xtvt pelik2 aku nak buat...apsallah leh kursus dekat2 situ lak da ish bahaya bahaya...

apapun yg pnting mmg aku dh bosan dh rasa cmni...sunyi jek..ari2 dok tgk ari2 dok tatap hurm.hidup pun smakin singkat bila sorg lg sahabat aku mati dgn tiba2...kesian tgk isteri dan anak2 yg cm xpercaya je..aku lglah xcaya cpt sgt pdhal jumpa xde sakit apapun...al fatihah untuk roh arwah smoga tenang di sana.

bln 6 ni dh nk start stdy...huhu bleh ke aku ni nk stdy agak2nya xberkarat lg ke otak aku ni...pjj mmg memenatkan tp nk bt cmne xkan nk hold keje dulu huhu mau makan apa nt...aisey man...ni kalau dh kawen mau bg makan anak bini cmner...so kenalah keja smbil belajar...huhu kena siapkan mental fizikal nk bereskan keje2 tertinggal...so skrg pe lg jom standby bekerjalah kita sekuatnya berusaha lah kita sekuatnya...hehe

Tuesday, February 12, 2013

kesah dalam satu hari ....

penatnya keje smlm berhujan basah lumpur smua ada...blk da mlm...eksiden lak bleh lak mamat tu cm nk salahkan aku jek...dhlah penat2...kopak agiklah bulan ni...tp sebaik haini keje half day lehlah cover blk badan ni..penat blk dr taiping xhilang lg keje keje keje cptlah pru bosan dah aku dok menurut perintah jek...yg sorg tu cpt2lah blk amik blk keje ko ni bosanlah dok ngadap pc bt keje yg bukan minat akupun...yg bos pun satu bertimbang rasalah skit dh bosan sgt dah nk melayan..

apapun cm dh mengurus dah aku huhu..nk bina otot pun xde masa...lembik dah aku rasa otot aku ni..haha beli mahal2 xguna uikss membazir ajek...skrg ni fokus keje keje keje...motto aku skrg ni keje ikut keje bukan keje ikut masa dah ni smua gara2 bos baru...strict jek harapkan misai jek tebal...haha pasni aku kena simpan misai gaklah baru bdk2 ni takut haha

apapun semoga ALLAH memberikan kemudahan utk aku selesaikan tanggungjawab ni...dan semoga dikurniakan kesihatan yang lebih baik even agak worse skrg...dah aku nk kuar g bengkel hantar mr blacky aku tu msuk ccu...hukhuk takpe bro lu dok situ dulu nt dorg leh bg spa dan rawatan terbaik utk lu k...chow chin choww.....

Sunday, January 27, 2013

1...2...3....4

rindunya kat dia...hurmm senyap sunyi plak dia...hurmm dia xtau ke aku rindu sgt kat dia...bleh lak dia dok diam cmtu...apa khabar dia agaknya...hurmm mesti dia dh lupakan aku dah...esk dah masuk wad..hope everything is fine...mcm nk tido awal jek xlarat sgt...keje bertambah tanggungjwb smakin bertambah..tukar department tukar semuanya...

Monday, January 21, 2013

kemaafan yang tak terucap

walau semakin bz dgn tugas yg bertimbun2 kerana menggantikan tmpt org lain dan bos sndiri tp ttp xpenah melupakan dia walau sesaat..hurmm rindu sgt dgn dia...dekat tapi jauh...hanya mampu menyayangi dan merinduinya dalam diam...melihat di kejauhan...aku syg dia sgt...

selagi pru belum abis slagi tu aku sgt bz...28 JAN balik KB plak huhu...malam tu kena masuk ward kol 9 malam...esknya konfirm mc dan kembali bekerja bberapa ari kemudian...bergegas ke merata2 lg...kl ,jb kuantan sebgainya...asik travel saja keja aku...aku sgt penat..umi sndiri xsihatpun aku terpaksa curi masa...blh lak cuti aku kena tahan dulu...argghhh stress keja xputus2 sejak 1 Jan lg..aku penat stress sgt rindu xyah ckplah...aku xmampu nak tahan rasa hati buat2 spt xde apa2 tp stiap ari aku memerhatikan dia...aku rindua sgt....semoga dia sentiasa sihat walau di mana dia berada...terbangla rindu pegilah di awangan....cukupla dia menderita smpai di sini...maafkan aku sayang....

Sunday, December 30, 2012

benci

ya ALLAH  makin sakit hati aku haini...sakit sgt2...aku benci rasa ni...rasa nk meletup,,aku leh tahan beribu mcm benda lain tp bukan benda ni...ni dah buat aku bengang sgt2...baru rasa nk berjalan2 situ agik..hurmm bengangnya ya Allah....mmg menyusahkan aku betul rasa cmni...

apsal muka mamat tu je aku dok teringat2...dhlah aku dah pantang tol dgr lagu2 elvis presly gara2 mamat bongok tu...lagi bengang tol aku...dh mcm beruk mat yeh dah mamat tu...amik ko aku xmaki2 org tp dh org ajar aku cmner nk maki aku geram gak la xleh...terhegeh2 jek bongok tul mamat sekor tu...dhlah nk kena peghi kursus lagi kt putra hotel...tension aku...konfemnya aku dok mnapak lagi sekor2...cm org bodoh jek...benciiiiiiiiiiiiiiiii

Friday, December 28, 2012

dugaan datang lagi

bgn lambat haini...demam lg..tp smlm hantar umi pegi check d hospital pasal bengkak di leher dia..doktor ckp mgkin xberapa baik benda tu..mgkin ke sel kanser tiroid dulu dh kembali stelah lbh 10 thn?? ya Allah selamatkanlah umi biarlah aku yg tanggung xsanggup dh aku tgk umi sakit lagi...sebak hati aku bila umi kata kalau boleh xnak mati lagi smpai dia dpt kt mekah lagi kali ni bersama aku...aku jwab umi xsmestinya sakit akan mati mgkin eqi mati dulu...tiba2 umi menangis dan beritahu aku eqi xleh mati lg ssh umi nanti...ya Allah sebaknya aku time tu sedaya upaya aku kekang air mata dari mengalir..aku nak umi tabah dan aku perlu kuat untuk sokong umi lagi...kesian umi..terlalu banyak dugaan yg dilaluinya...tp aku risau takut smangat yg telah berpuluh tahun dibina runtuh kerana smlm..

aku sendiripun xtaw keadaan aku stakat ni...makin kerap sakit kepala ditambah selalau berdebar2 waktu malam...kadang2 sakit dada ni...aku harap keputusan akhir bulan dpn berakhir ngn baik..aku kena sihat..umi eqi syg umi tlglah aku Ya Allah walau aku xbaik mana tp aku punya tanggungjawab besar pd keluargaku...

smlm aku rindu lg dia...xtau pd sapa aku nk lepaskan tekanan ni...sudahnya aku terkebil2 sorg2 dgr selawat alunan munif hijjaz...walau apapun terjadi aku tetap akan jaga umi dan korbankan semua perasaan aku ni...cinta kasih sayang aku akan bulatkan hanya utk umi...aku doakan dia msh utk ku..tp aku tak blh libatkan dia dlm maasalah aku...aku hanya boleh smpaikan kerinduanku di setiap doaku untuknya...smoga dia gembira...aku tetap seperti dulu mencintainya dalam diam...

Thursday, December 27, 2012

rindu bertandang lagi

ahh dah tiga hari aku rindu gila kt dia...hari2 makin menyeksakan..setiap masa aku duk ingat dia jek..sihat ke dia buat pe...terutama malam2 susah betul nk pejam mata kecuali makan ubat untuk tidur.. terseksa betul..nak je g sana jumpa dia...tapi terpaksa menahan diri lg..napelah dengan aku sewel ke..dh dua ari aku cuba nak call nak msg tp aku xhantar2 gak bimbang dia marah lagi makin bencikan aku..nanti aku gak yg susah hati..kesudahannya aku diam jek.biarlah tgk dari jauh je...aku syg dia tp aku xblh lg...hurmm semoga dia sihat sentiasa selamat di bawah lindunganNya...demam lagi aku minggu ni keje dalam hujan lebat cuti dibekukan...tahun depan tahun sibuk dan akupun kena setel banyak sgt benda dlm bulan januari nt...hurm ntahlah buat setakat mampu sudah...